Lista aktualności Lista aktualności

Wycieczka z klubem PTTK "Pod ciuchcią"

Relacja z wycieczki do Nadleśnictwa Stuposiany klubu PTTK z Przemyśla "Pod Ciuchcią"

Miała być zima. Pogoda spłatała nam figla. Nie było śniegu, ale za to było słonecznie. W Lutowiskach odwołano zawody psich zaprzęgów, więc prosto pojechaliśmy do pokazowej zagrody żubrów w Mucznem. Tam spotkaliśmy się z naszą przewodniczką Panią Eweliną Górną-Baran z Nadleśnictwa Stuposiany. Przekazała nam dużo wiadomości na temat życia żubrów. Następnie Pani przewodnik zaprowadziła nas na punkt widokowy Pichurów, a po drodze (pod górkę) widzieliśmy filary dawnej kolejki leśnej, oraz ładnie zabezpieczone duże osuwisko. Przepiękny widok na Bukowe Berdo. Na górze zaczynała się Błękitna Aleja !!! (dla wtajemniczonych). Następnie byliśmy na granicy Polsko-Ukraińskiej i podziwialiśmy rzekę San. Potem przeszliśmy się po torfowisku i udaliśmy się do dewizówki na ognisko. Tam gromkim "dziękujemy" podziękowaliśmy naszej wspaniałej przewodniczce. W Lutowiskach zatrzymaliśmy się na punkcie widokowym. Kolejnym naszym celem był Młyn i muzeum Młynarstwa i Wsi w Ustrzykach Dolnych, po którym oprowadzał nas właściciel Pan Janusz Bałkota. Po zakupach serów w Liskowatem, zwiedziliśmy pięknie oświetlony Arłamów.